منتديات لؤلؤه الايمان


 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول
منتديات لؤلؤة الايمان على منهج اهل السنة والجماعة ( كُنْتُمْ خَيْرَ أُمّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِالله ) . نداء إلى أنصار رسول الله "صلى الله عليه وسلم "أنضم الينا لنصرة رسولنا من خلال منتديات " لؤلؤة الايمان". لزوارنا الاعزاء ومن يرغب بالتسجيل بمنتدانا . بادر وسجل نفسك بالمنتدى لنشرالإسلام .مديرة الموقع / لؤلؤة الايمان. أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ...
عن أبي هريرة -رضي الله عنه- أن رسول الله -صلى الله عليه وسلم- قال: إذا مات ابن آدم انقطع عمله إلا من ثلاث: صدقة جارية، أو علم ينتفع به، أو ولد صالح يدعو له، رواه مسلم ما يلفظ من قول الا لديه رقيب عتيد نحب ان نلفت انتباه الاعضاء الكرام الى اهميه ثوثيق الاحاديث المنقوله عن رسول الله صلى الله عليه وسلم يمنع منعا باتا داخل المنتدى او اثناء الرسائل الخاصه وضع اعلانات لمنتديات اخرى باستثناء المنتديات الاسلاميه على منهج اهل السنة والجماعة وثوثيق الاحاديث شكرا هام وبراءة : ارجوا من الجميع تحديد كاتب ومصدر المواضيع المنقولة وان الادارة لن تتحمل المسؤلية اتجاه المتعدين على حقوق الغير تنويه وبراءة : نعلن عدم مسؤليتنا عن الاعلانات اعلاه وفي الاسفل وما تحويه من صور او روابط تم وضعها بشكل اجباري من اصحاب السيرفر ت عن أبي هريرة -رضي الله عنه- أن رسول الله -صلى الله عليه وسلم- قال: إذا مات ابن آدم انقطع عمله إلا من ثلاث: صدقة جارية، أو علم ينتفع به، أو ولد صالح يدعو له، رواه مسلم
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» اجمل فساتين الخطوبه
السبت يونيو 04, 2011 7:31 am من طرف عين فى الجنة

» ترحيب حااااااااار للأخ أحمد أحمد
الخميس مارس 31, 2011 6:23 pm من طرف لؤلؤة الايمان

» سبحان الله ........... شوفوا هالبقرة
الأربعاء مارس 30, 2011 3:30 pm من طرف مريم يوسف

» شجرة بألوان راائعه سبحان الله
الأربعاء مارس 30, 2011 3:24 pm من طرف مريم يوسف

»  ( بكى القلب قبل العين )
الأحد مارس 27, 2011 12:06 pm من طرف ويبقى الايمان

» يا خير من دفنت بالقاع أعظمه
الأحد مارس 27, 2011 12:03 pm من طرف ويبقى الايمان

» تعالو نشوف فوائد قيام الليل ادخلو بسرعه
الأحد مارس 27, 2011 11:57 am من طرف ويبقى الايمان

» عش 0000 ابتسم0000 سامح
الجمعة مارس 25, 2011 4:53 pm من طرف نسيم الآيمان

» حكم واقوال جميلة
الجمعة مارس 25, 2011 1:17 pm من طرف لؤلؤة الايمان

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
لؤلؤة الايمان
 
soso
 
دنيا المحبة
 
عين فى الجنة
 
نسيم الآيمان
 
ويبقى الايمان
 
عاشقه الجنه
 
مريم يوسف
 
حفيدة عائشة
 
الزهرة البيضاء
 
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 1 عُضو حالياً في هذا المنتدى :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 1 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 16 بتاريخ الجمعة يوليو 05, 2013 1:20 pm
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر

شاطر | 
 

 هتخسى من غير ما تحسى !!!

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
لؤلؤة الايمان
المديرة العامة
avatar

عدد المساهمات : 231
تاريخ التسجيل : 05/03/2011
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: هتخسى من غير ما تحسى !!!   الثلاثاء مارس 08, 2011 6:11 pm

هتخسى من غير ما تحسى




هتخسي من غير ما تحسي...بدون رجيم
تعبتي من الرجيمات و الحميات ؟؟؟


كل شوية تخسي كام كيلو و بعد شوية تزديهم تااااااااانى؟؟؟ زهقتي خلاص؟؟؟



هنا بقى هتخسي من غير ما تحسي؟؟؟؟


مش مصدقانى؟؟؟؟؟


طب تعــــــــــــالى نشوف....لما تخرجي للشارع وانتى حاطة برفان .... كل واحد هيشم ريحته ذنووووووب ذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي .... و بتفقدي .... وكل ده من غيـــــــــر ما تحسي..مش خــــــــايفة!!!!


لما تخرجي للشارع وانتى لابسة هدوم آآآخر شياكة و ألوان آآآآآخر زهزهة : )


ألوان فاقعة و عاملة كونتراست جنان إيشي أصفر على فوشيا ....و الموضة السنة دى الكروهات ....كل مربع لون : )


وتخرجي فتلفتي نظر شاب مسكين كان ماشي في حاله وخارج من بيته وهو ناوي يغض بصره ...ولا حتى تلفتي نظر واحد كان خارج ناوى يبص ....ذنووووووب ذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي .... و بتفقدي .... وكل ده من غيـــــــــر ما تحسي..مش خــــــــايفة!!!!


لما تخرجي الشارع و انتى لابسة بنطلون مبين مفاتنك حتى لو كنتى رفعية فهو لازم لازم مدام اسمه بنطلون هيبين مفاتنك......و كمان لابسة بادي ....أو لابسة معصم ضيق لحد الكوعين : )


و مجسمة حجم إيديكي....فتلاقي واحد لزقت عينه فيكي ومش عايزة تنزل :
.....هو عمال ياخد ذنووووب ....و انتى العداد شغال!!!
ذنووووووب ذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي .... و بتفقدي .... وكل ده من غيـــــــــر ما تحسي..مش خــــــــايفة!!!!


والمصيبة الكبيرة لو كنتى سبب في إنه يتسخط على ربنا و يكره حياته بسبب إنه مش لاقي يتجوز و لكنه بيحاول ينسى الموضوع ...لكن لما يشوفك بالمنظر ده ...للأسف يتسخط على قدر الله و يتمنى إنه يموت ولا إنه يتعذب بالشكل ده كل يوم!!!


ذنووووووب ذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي .... و بتفقدي .... وكل ده من غيـــــــــر ما تحسي..مش خــــــــايفة!!!!


لما انتى وصاحبتك راكبين مواصلة و الوقت طوّل وعمالين نرغي على البت زيزي اللى تخنت اوووى اليومين دول و البت سمسم اللى خطيبها سابها عشان عايزة تدبسه في الستاير بس هي أصلا ماكنتش عجباه عشان كدة كان بيتلكك!!!
عمالة تغتابي الناس و تجيبي في سيرة فلانة وعلانة و كمان تنقلي كلام و توقعي ما بين الناس من غير ما تحسي...ذنووووووب ذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي .... و بتفقدي .... وكل ده من غيـــــــــر ما تحسي..مش خــــــــايفة!!!!


لما تخرجي وانتى حاطة شوية ميك أب خفيف ....شوية كحل على زبدة كاكاو حمرا....شوية روجاجو ...على شوية بنكيك خفيف اوووى عشان ما تبانش بشرتي باهتة بس...طب افهم بس انتى متزينة لمييييييييين؟؟؟


مين ده اللى هيبصلك و خايفة اوووى كدة على مشاعره انه لازم يشوفك حلوة!!!!!


و مش واخدة بالك من نظر ربنا لكي!!!!خلاص بصلك الشباب زى ما كنتى عايزة ... وانتى العداد شغااااااال!!!


ذنووووووب ذنووووووب عمالة تتحط عليكي ... و بدل ما حسناتك تزيد عمالة بتخسي .... و بتفقدي .... وكل ده من غيـــــــــر ما تحسي..مش خــــــــايفة!!!!وعلى فكرة بقى الشباب نفسهم بيقولوا لبعض إن اللى بتحط أي حاجة في وشها ولا أى أدني مكياج دى واحدة هى عايزة تتعاكس.... وحلال فيها المعاكسة!!!!!!!!


شوفتى اللى عايزة ترضيهم بيقولوا عليكي إيه؟؟؟؟؟



تعالى نشوف الجنب التــــــــاني...واحدة خارجة من بيتها قبل ما تخرج بصيت على المرايا شافت كل حاجة تمام حجابي تمام مافيش شعرة باينة .... مافيش حاجة مبينة مفاتني....ألوان هادية غامقة متناسقة مافيش لونين على بعض...تلف يمين وشمال....تمااااام مافيش حاجة مجسمة جسمي....كله واسع و فضفاض...تخرج تمشي في الشارع على جنب بعيد عن وسط الطريق .....عمالة تسبح و تستغفر....تقول لحد اول التقاطع الجاى إستغفار ...و الشارع الجاى تكبير.....و أول ما أركب العربية هنشتغل تسبيح....تفكر صاحبتها اللى راكبة معاها بأذكار ركوب الدابة سُبْحانَ الَّذِي سَخَّرَلَنَا هَذَا وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَ *وَإِنَّا إِلَى رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ)


الحمد لله 3 مرات والله أكبر 3 مرات سبحانك اللهم إنى ظلمت نفسى فاغفر لى إنه لا يغفر الذنوب إلا أنتبدل ما يجيبوا سيرة فلانة و علانة ينافسوا بعض مين هتقول الكلمتان الحبيبتان للرحمن أكتر من التانية
( سبحان الله و بحمده...سبحان الله العظيم)


...او تطلع مصحف الجيب الصغير اللى مش بيفارق شنطتها و تقرأ في سرها ربع أو أتنين....اللى بتعمل كدة ليه هى خايفة على ميزانها و أنتى مش خايفة؟؟؟؟



قال الله تعالى وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ ۚ فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ * وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَـٰئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُم بِمَا كَانُوا بِآيَاتِنَا يَظْلِمُونَ )


(الأعراف : 8-9).


و قال تعالى فَمَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ * وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَـٰئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ فِي جَهَنَّمَ خَالِدُونَ )(المؤمنون : 102 – 103).



أوعوا تخسى من غير ما تحسى!!!

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://loaloaaleman.ahlamountada.com
 
هتخسى من غير ما تحسى !!!
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات لؤلؤه الايمان :: منتدى الاستقبال والعلاقات العامة والمناسبات الاسلامية :: المنتدى الاسلامى " فقه وسنة " :: المواضيع المتنوعه-
انتقل الى: